tisdag 3 mars 2009

Helgen var som nämnt hur bra som helst, nu när tisdagskoman infunnit sig kanske en liten reflektion skulle vara på sin plats. I fredags hade jag först tenta som kan ha gått lite hursomhelst. Jag har ingen aning. Direkt efter åt vi lunch med tillhörande öl på rockhaket innan jag och Fanny tog tåget till Karlshamn av alla ställen. Syftet med denna något udda lokalisering av tentafestande för min del var finaste, och nu ett år äldre, Lisa. Kvällen innehöll bland annat bokstavskex, popband och absinth. Jag somnade efter halv fyra någon gång på ett bord. Det var fint.

Lördagen ägnades åt att försöka ta oss tillbaka till Lund, sen självfallet McDonalds för att stilla hunger och tunga huvuden. Jag lyckades plugga lite och dessutom städa samt baka muffins samtidigt. Effektivitet och simultanförmåga är ledorden mina vänner! Kvällen tillbringades med Sandra och Fanny först, vi sjöng till Gyllene Tider och tittade på gamla voxpop-videos innan vi knallade över till Dackefesten. Det var lite segt så jag gick hem "tidigt", vid halv tre kanske. Detta var efter att Sandra fixat nudlar till en svältande kolibri, kärlek på den.

Söndagen var en bakisdag deluxe den med. Det var iväg med buss till nova där jag samlade tillräckligt med vuxenpoäng för ett år. Jag tvingade mig själv att ignorera ett par vackra och skyhöga skor till fördel för att handla för samma summa på ÖB och rusta. Mat och annat nödvändigt mestadels. Pensionärsvarning, eller ifall det bara är så det är att vara fattig student. Jag ska ju ändå till Köpenhamn på fredag så det vore fint att spara lite till det.

Sådär, full redogörelse för helgen,
over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar