torsdag 2 april 2009

Sjukvård

Jag är på väg mot mitt första möte med den skånska sjukvården, hittills har det sett ut precis som hemma; ett sjulhelsikes jagande. Först efter vc som skickade mig till jourläkarna. De svarade såklart inte på 45 minuter och för närvarande väntar jag på att de ska ringa upp. Yäy.

Vad har då hänt kan man fråga sig. Under veckan har jag haft en gigantisk finne mellan ögonbrynen, t-zonen så att säga. Den hade börjat läka så fint igår. Imorse vaknade jag av att jag inte kunde öppna ögonen och mötte en spegelbild som jag inte kände igen alls. Svullet som sjutton, på mellan ögonbrynen, lite över ögonen och nu pyttelite under vänster öga också. Skojigt värre. Jag ser tydligen ut som en söt star trek-figur enligt sandra. Jag frågade därför min lärare om vad det kan vara (alla lärare är oftast sjuksköterskor i botten) och möts med orden att jag måste lova att söka läkare idag för att det nog är en infektion som kan vara på väg ut i blodet. Skojskoj. Så där började jakten.

Om dom inte ringt upp om en halvtimme blir det akuten istället, antiobiotika borde sitta fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar